BORSADA ADIM ADIM KAZANMAK (1) | Blogdayazar

27 Şubat 2015 Cuma

BORSADA ADIM ADIM KAZANMAK (1)

 Ülkemizde borsa yatırımcılarının sayısını arttırmak  arttırmak için yoğun çaba sarf ediliyor. Bende bu çabalara bir nebze olsun katkıda bulunmak için konuyla ilgili yazmaya karar verdim. Hepimiz birikimlerimizi altın, döviz, vadeli mevduat gibi yatırım araçlarında değerlendiriyoruz. Bunlardan diğerlerine göre daha az tercih edilen fakat getirisi fazla olan borsa hakkındaki yazılarımın ilkini sizlerle paylaşıyorum. Bir yatırımcı olarak internette borsa hakkında yazılanların genelini okudum. Fakat kimi yazılarda borsa anlatılırken birçok teknik terim kullanılmış, bir kısım yazılarda insanları yanlış yönlendiriyor. Başlıkta da belirtiğim gibi sizlere borsayı sizler adım adım anlatmaya çalışacağım. Teknik terimleri açıklayarak, kafa karışıklığına yol açmadan borsaya ilgi duyanlara yardımcı olmaya çalışacağım.




Borsada yatırıma başlangıç: interaktif  ve yatırım hesabı

 Borsada işlem yapabilmeniz için interaktif bankacılık ve yatırım hesabı açtırmanız gerekli. Burada banka tercihi sizin. İnteraktif bankacılık; hisse senedi alım satımı, TL, döviz gibi varlıklarınızla ilgili ve diğer bankacılık işlemlerinizi yapabileceğiniz elektronik bir platformdur. Yatırım hesabınızı da bankada hesap sözleşmesini imzalayarak açabilirsiniz. Bu sözleşmeyle SPK (Sermaye Piyasası Kurumu) da siciliniz kayda alınır. Bu işlemleri tamamladığınızda artık borsada da işlem yapmaya başlayabilirsiniz. Şimdi borsaya ilk adımı atalım. Borsadaki hisse senetlerinin birimine "LOT" adı verilir. burada gördüğünüz şirket isimlerinin yanındaki fiyatlar hisse senedinin 1 lotuna tekabül eder. Borsada 2 türlü alım-satım işlemi gerçekleştirilir. Bunlardan emir vererek alım- satım da hisse senedini hangi fiyattan alıp, satacağınızı siz belirlersiniz. Serbest fiyattan alım-satım da ise fiyatı belirleme şansınız yoktur. O anki piyasa koşullarına göre fiyat belirlenir. Emirle işlem yapabilmeniz için alış ve satış işleminizin 500TL ve üzerinde olması gerekir. Borsada hisse senedi aldığınızda hissesini aldığınız şirketin ortağı olursunuz. Dolayısıyla hisse senedini satmadıkça ortaklığınız devam eder ve şirketin çıkardığı bedelli/ bedelsiz hisse senedi, rüçhan ve kardan pay alma gibi haklardan yararlanırsınız. Yukarıdakilerinin ne anlama geldiğini bir sonraki yazımda detaylı olarak ele alacağım. Hisse senedinden kazanç sağlamanın bir diğer yolu da borsadaki fiyat hareketleridir. Aldığınız senedin değeri yükselince elden çıkararak sermaye kazancı sağlayabilirsiniz. Son olarak borsada yaptığınız alış ve satış işlemlerinde para- hisse senedi takası 2 iş günü sonra gerçekleşir. Örneğin; elinizdeki hisse senedine Pazartesi günü satış emri verdiniz. paranız bankaya Perşembe günü yatacaktır... Borsa hakkındaki diğer yazılarımda görüşmek üzere herkese bol kazançlar...blogdayazar

0 yorum to “BORSADA ADIM ADIM KAZANMAK (1)”

Yorum Gönder