PAZARLAMA - SOSYAL MEDYA İLİŞKİSİ | Blogdayazar

7 Mart 2015 Cumartesi

PAZARLAMA - SOSYAL MEDYA İLİŞKİSİ

blogdayazar pazarlama teması
  Sosyal medyanın hayatımızda önemli bir yer tuttuğu gerçeği herkes tarafından kabul görüyor. Buna paralel olarak online alışveriş imkanlarının artması da pazarlamaya yeni bir boyut kazandırdı. Sosyal medyayı doğru kullananlar artık kapı kapı dolaşarak ürün satmak yerine basit bir facebook hesabıyla yüzbinlere ulaşma şansını elde ediyor. Firmaların yüksek bedeller ödeyerek yaptırdıkları reklamları sosyal medya kullanıcıları da hazırladıkları görsellerle profillerinde paylaşabiliyor. Öyle ki, hazırlanan reklam amaçlı bazı görseller tıklanma rekorları kırıyor. Pazarlamayla uğraşanlar için belki de en önemlisi bu imkanların tümüne hiçbir ücret ödemeden sahip olmaları. Böylesine karlı bir fırsatı en iyi şekilde kullanmak, sosyal medyayı etkin kullanabilmek tanıtım ve satış açısından bakıldığından çok önemli. Peki pazarlama için sosyal medyayı nasıl yönetmeliyiz? sorusuna karşılık olarak konuyla ilgili 3 ana başlık ön plana çıkmakta.

 Aktif Sosyal Medya

    Başarılı  sosyal medya uygulamaları için  3 altın kuralı sayacak olursak bunlar; koordinasyon, güncellik ve özgünlük olarak karşımıza çıkıyor. Kavramlara biraz yakından bakacak olursak, kullandığımız bütün sosyal medya hesaplarında vurguladığınız mesajlar, görseller ve hesap isimlerinin birbiriyle tutarlı ve bağlantılı olması derli toplu bir görüntü vermek için önemli. Müşteriler bir çok kanaldan size ulaşacaklardır. Hesaplarınızda ürün ve firma hakkındaki bilgilerin tutarsızlığı güven kaybı için yeterli bir sebep. Bu yüzden hesaplarınız arasında bütünlüğü sağlamalısınız. Güncellik konusunu 2 aşamada ele almakta fayda var. Hesaplarınızın tutarlılığına gösterdiğiniz ilgiyi  güncellik konusunda da göstermelisiniz. Uzun süre paylaşım yapılmamış, terk edilmiş görüntüsü veren hesaplar doğal olarak ilgi görmeyecektir. Aktif bir hesap için haftada en az 3 paylaşım yapılmalı. Katılmış olduğunuz gruplar, takip ettiğiniz sayfalarında güncel olmasına dikkat edin. 20 günden uzun süre herhangi bir aktivitesi olmayan gruplarda paylaşımda bulunmanın duvara karşı konuşmaktan hiçbir farkı yok. Takip ettiğiniz kitlenin de pazarladığınız ürünlere uygun olması önemli. İnsanlar gerek paylaşımları gerekse yorumlarıyla sorunlarını bu sosyal platformlarda dile getiriyor. ihtiyaçların keşfine yönelik bu fırsatı tepmemek adına grup içi konuları takip etmenizi öneririm. Özgünlük ise tamamen hayal gücünüze bağlı bir konu. Kopyala yapıştır yaparak hesaplarınızı doldurmanız çok da fayda getirmeyecektir. Hesaplarınızda, Çektiğiniz videolar, katıldığınız seminerlerin, kutlamaların, törenlerin resimleri, ürün demoları, kendiniz ve firmanız hakkında kısa bir yazı bulunması iyi bir imaj oluşturmak için uygun olabilir. Piyasada her zaman rakipler mevcuttur. Onlara karşı yapmış olduğunuz özgün tasarımlar en önemli rekabet avantajınız olacak. Farklı olmak dikkat çeker ve tercih sebebidir. Her firmanın  reklam sloganı vardır. Siz de özgün bir pazarlama sloganına hesaplarınızda yer verdiğinizde tasarımınıza önemli katkı sağlamış olursunuz. Sonuç olarak, insanlara ulaşmanın en kolay yolu olan sosyal medyada aktif olarak yerinizi almak ve bunu kazanca çevirmek elinizde. Biri birini tamamlayan, güncel ve tamamı kendi fikirlerimizle oluşturulmuş hesaplarla yola çıktığımızda kısa vadede olmasa da başarı mutlaka gelecektir.blogdayazar

0 yorum to “PAZARLAMA - SOSYAL MEDYA İLİŞKİSİ”

Yorum Gönder